پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

این وبلاگ متعلق به همه پرسپولیسی های دو آتیشه است.

پیام های کوتاه

حمید درخشان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نفت تهران از هفته شانزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال در جمع اصحاب رسانه گفت: بازی با یک تیم جوان و با انگیزه که از بازیکنان دونده‌ای برخوردار است، مطمئنا دیدار سختی خواهد بود. امیدوارم بازی پرشور و زیبایی را شاهد باشیم. حریف ما در هفته‌های اخیر نتایج خیلی خوبی گرفته و مطمئنا با انگیزه خیلی زیادی به مصاف ما می‌آید.

وی افزود: مشکلات ما خیلی زیاد است. قبل از هر چیز باید گله‌های خود را از سازمان لیگ و کمیته انضباطی مطرح کنم. در واقع من معتقدم پرسپولیس مظلوم واقع شده است. بدون دلیل برای ما حکم صادر می‌کنند و جریمه‌هایی درنظر می‌گیرند که واقعا دور از انتظار است.

سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: بازیکن ما بعد از زدن گل مرتکب اشتباه شده و پیراهنش را در می‌آورد؛ قبول داریم که او باید تنبیه شود و کارت قرمز بگیرد اما دیگر محرومیت از بازی دیگر برای چه بود؟ تماشاگران ما را چرا محروم کردند؟ در این بازی که ما میهمان بودیم، پس چه دلیلی دارد که به خاطر جو ورزشگاه تماشاگران محروم شوند؟

درخشان افزود: اعلام کردند نارنجک پرتاب شده است، از کجا معلوم تماشاگر ما به کنار زمین انداخته باشد؟ مگر فوتبال خارجی را تماشا نمی‌کنید؟ چرا چشم‌های خود را بسته‌اید و مغرضانه برخورد می‌کنید؟ بازیکن ما در  سیرجان گل می‌زند و بعد از اینکه دستش را جلوی هواداران تکان می‌دهد از داور کارت زرد می‌گیرد. این نحوه خوشحالی را کریستیانو رونالدو هر هفته در اسپانیا انجام می‌دهد اما تا حالا شنیده‌اید محروم شده باشد. باید آن را باور کنیم یا محرومیت‌های خودمان را؟ ما در سیرجان بدترین ناسزاها را شنیدیم اما به سازمان لیگ نامه نزدیم.

وی تصریح کرد: نماینده فدراسیون در سیرجان بود و خیلی از صحنه‌ها را دید، اختیار تماشاگران که دست ما نیست. نمی‌توانیم در هر بازی هنگام ورود تماشاگران به ورزشگاه روی دهان آنها چسب زده و بگوییم هیچ حرفی در ورزشگاه نزنند، آقایان هر طوری دلشان خواست حکم صادر کردند. حسین عبدی بازی را از روی نیمکت شروع کرد اما همان دقیقه 2 به او گفتند محروم است و باید برود پشت میله‌ها و او هم این کار را انجام داد، دیگر چرا او را دوباره محروم کرده‌اید؟

درخشان گفت: عبدی در بازی با گسترش فولاد بعد از به ثمر رسیدن گل ما پایش را به زمین کوبیده و داور از وسط زمین صحنه را دیده و او را از بازی با استقلال محروم کرده است. این یعنی عبدی حق نداشت پایش را به زمین بکوبد و خوشحالی کند. او به کمیته انضباطی رفت و از خودش دفاع کرد و آنها قبول کردند، داور اشتباه کرده اما باز او را از بازی با استقلال محروم کردند و مجددا یک محرومیت دیگر برای او در نظر گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان لیگ هر 3 روز به 3 روز برای ما بازی می‌گذارد، ما یک روز پرواز داریم و برمی‌گردیم و یک روز ریکاوری می‌کنیم و فقط یک روز فرصت داریم کار تاکتیکی انجام دهیم. در این صورت انتظار دارند ما بازی زیبا و تماشاگرپسند ارائه بدهیم. شما بگویید ما چطور تیم‌مان را در این شرایط آماده نگه داریم؟ تماشاگر دنبال بازی با کیفیت است. شما رسانه‌ها هم همین‌طور، خدای ناکرده ما بد بازی کنیم و یا نتیجه نگیریم آن وقت زیر شدیدترین انتقادات قرار می‌گیریم. همه می‌دانند ما چقدر در این فصل بازیکن محروم و مصدوم داشتیم. همین الان بیش از 9 بازیکن اصلی خود را در اختیار نداریم و لیست 18 نفره به زحمت تکمیل شده است.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: در این شرایط کسی نمی‌گوید ما با چه بازیکنانی بازی کردیم، فقط کافی است نتیجه نگیریم تا آن وقت با شدیدترین انتقادات مواجه شویم. باید منتقدان انصاف را رعایت و شرایط ما را درک کنند. ما در سیرجان 120 دقیقه بازی سنگینی انجام دادیم و حالا باید با یک تیم پرقدرت بازی کنیم.

درخشان ادامه داد: وقتی بازی تمام می‌شود، بازیکن 7-8 روز زمان می‌خواهد تا ریکاوری کند و به شرایط بازی بعدی برسد اما ما چنین وضعی نداریم. باید فردا که دوشنبه است مقابل نفت بازی کنیم و بعد جمعه هم در جام حذفی، این در شرایطی است که لیگ قرار است 51 روز تعطیل شود، با این وضعیت فکر می‌کنید فوتبال ما رشد می‌کند؟ چون کی‌روش گفته به زمان نیاز دارد باید 51 روز لیگ تعطیل شود؟ واقعا نمی‌دانم به چه قیمتی می‌خواهند جام حذفی را سریع برگزار کنند.

وی اظهار داشت: آقایان می‌خواهند فوتبال پیشرفت کند یا می‌خواهند فوتبال را به هم بریزند؟ من در قبال پرسپولیس و هوادارانش مسئولیت دارم و باید پاسخگوی آنها باشم اما هر کسی کار خودش را می‌کند. کمیته انضباطی برای خودش رای می‌دهد، سازمان لیگ برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند و کی‌روش هم فکر خودش است. اینجا تکلیف تیمی که میلیاردها تومان پول خرج کرده چه می‌شود؟ انصاف هم خوب چیزی است بعد می‌گویند که چرا فوتبال ما رشد نمی‌کند.

درخشان یادآور شد: باید به این مسائل منطقی نگاه کنیم ولی آقایان می‌خواهند سریع بازی را برگزار کنند حالا هم که می‌گویند به خاطر دربی تیم ما از اولین بازی رسمی خود محروم است و نمی‌خواهند که بازی ما و ذوب‌آهن با تماشاگر برگزار شود؛ دلیل این کار چیست؟ مگر ما را به خاطر بازی حذفی محروم کردید که حالا باید در بازی حذفی تاوانش را بدهیم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه صحبت‌های یک خبرنگار مبنی بر اینکه احساس می‌شود دست‌هایی پشت پرده است تا پرسپولیس نتواند به نتیجه برسد، گفت: من هم احساس شما را دارم و نمی‌توانم واقعیت را بگویم. شما ببینید با آن شرایط و جوی که در سیرجان بازی کردیم چه اخطارهایی هم به بازیکنان ما دادند. واقعا پرسپولیس مظلوم است. می‌دانید دلیل کار این آقایان چیست؟ چون که می‌خواهند بگویند ما قاطع هستیم و ما هم به این قاطعیت‌شان احترام می‌گذاریم اما همه چیز باید با قانون باشد. پرسپولیس را می‌زنند و بعد می‌گویند صدای ما هم در نیاید و پرسپولیس اعتراض نکند، مگر می‌شود؟

درخشان در واکنش به اینکه امیر قلعه‌نویی اعلام کرده حسن‌زاده خودش متخلف است و امکان دارد از او شکایت کند و اینکه آیا او هم چنین تصمیمی دارد، خاطرنشان کرد: ما به جایگاه همه احترام می‌گذاریم و برخورد شخصی نداریم اما باید انصاف را رعایت کنند. اگر کسی تخلف کرده مستندات را بررسی و بعد تصمیم‌گیری کنید. باشگاه ما 2 نامه در خصوص عبدی و بنگر به کمیته انضباطی ارسال کرده اما کسی توجهی به آن نکرده است و حکم خودشان را دادند بعد از ما می‌خواهند ساکت باشیم و حرفی نزنیم.

وی گفت: روز گذشته فقط 20 دقیقه تمرین کردیم و امروز هم 25 دقیقه، آیا این برای تیم بزرگی مانند پرسپولیس کافی است؟ بازی نفت را که پشت سر بگذاریم باید در دیداری به میدان برویم که ممکن است 120 دقیقه‌ای شود و هزار و یک اتفاق در آن رخ بدهد. چرا باید در این شرایط بازی کنیم؟

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این سوال که چرا بازیکنان این تیم به راحتی کارت زرد دریافت می‌کنند، تاکید کرد: من در این مورد با بازیکنانم خیلی صحبت کردم اما فراموش نکنید بعضی از بازی‌ها و بعضی از شرایط خاص و ویژه است. بازی استقلال هم برای پرسپولیس همیشه ویژه بوده چون گلزن این بازی نامش در تاریخ ثبت می‌شود. بازیکن در آن شرایط وقتی گل می‌زند ممکن است نتواند خودش را کنترل کند و شادی مضاعف دارد. بعد از بازی در رختکن به عالیشاه گفتم که می‌دانی با تیم من چه کار کردی که فقط او معذرت‌خواهی کرد و گفت هیچ چیز دست خودم نبود. وقتی بازیکنی به بلوغ حرفه‌ای می‌رسد باید خودش را در شرایط مختلف کنترل کند. هرچند باز دیدید که کاپیتان ما هم که چند دربی را پشت سر گذاشته بعد از گل نتوانست خودش را کنترل کند. اینها به خاطر شرایط ویژه است.

وی در خصوص اینکه آیا اعلام آرای کمیته انضباطی و شرایط موجود به خاطر این است که پرسپولیس باید تاوان بزرگی‌اش را بدهد خاطرنشان کرد: هرکسی که می‌خواهد بزرگ شود سراغ بزرگ می‌رود و الان هم سراغ پرسپولیس می‌روند و با پرسپولیس می‌خواهند بگویند ما بزرگ هستیم. من خوشحالم که برخی می‌خواهند خودشان را با پرسپولیس بزرگ کنند.

درخشان درباره اینکه آیا گلی که پرسپولیس در دربی دریافت کرده به خاطر ضعف خط دفاعی سرخپوشان بوده گفت: زمانی که ما از استقلال گل دریافت کردیم رضا حقیقی را به علت مصدومیت از دست داده بودیم و همه بازیکنان یک لحظه درگیر بیرون رفتن حقیقی شدند و فراموش کردند که جایگاهشان در محوطه جریمه توجه کنند. استقلالی‌ها هم به خاطر حرفه‌ای‌گری توسط حیدری سریع بازی را آغاز کردند و کسی نبود که روی این ارسال و ضربه سجاد شهباززاده اثر بگذارد و همه غافلگیر شدند اما دیدید که در 15 دقیقه پایانی که استقلال فشار زیادی روی دروازه ما آورده بود خط دفاع بدون اشتباه بود.

درخشان ضمن تاکید بر این مسئله که با وجود بازیکنان محروم و مصدوم زیاد پرسپولیس در بازی با نفت تهران از نظر دفاعی مشکل دارد، در خصوص حضور رضا خالقی‌فر در جمع سرخپوشان عنوان کرد: لازم می‌دانم از حمید استیلی تشکری ویژه داشته باشم. او با دادن خالقی‌فر به پرسپولیس کمک زیادی به ما کرد و دنبال این هستیم که به نوعی به راه‌آهن کمک کنیم.

وی اضافه کرد: استیلی خواهان محمدرضا خانزاده بود و نه من و نه مدیریت باشگاه با انتقال این بازیکن به راه‌آهن مخالف نبودیم اما وقتی با خودش صحبت کردیم راضی نشد که به راه‌آهن برود. بعضی وقت‌ها به زور نمی‌شود از یک بازیکن خواست که راهی تیم دیگری شود چون در آن شرایط آن بازیکن وقتی دلش با تیم نباشد همان بهتر است که به آنجا نرود. استیلی به ما لطف کرد و یکی از مهره‌های خوبش را در اختیار ما گذاشت. انشاءالله بتوانیم در آینده به او کمک کنیم. استیلی هنوز اعلام نکرده که چه بازیکن دیگری از پرسپولیس می‌خواهد.

درخشان در پاسخ به این سوال که چرا مهاجم برزیلی بدون شرکت در تمرینات جذب کرد، گفت: ما هنوز با این بازیکن قرارداد نهایی امضا نکرده‌ایم بلکه فقط یکسری توافقات انجام شده و قرار است او به تمرینات آمده و بعد از اینکه تایید کردیم باشگاه با این بازیکن برزیلی قرارداد می‌بندد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا مگر خود شما نگفتید مهاجم برزیلی تا چند وقت پیش در لیگ برزیل بازی می‌کرده و نیازی به تست فنی ندارد، گفت: من نگفتم که نیازی به تمرین کردن او با تیم نیست بلکه گفتم باشگاه یکسری توافقات انجام داده و من نیز خواسته‌ام او 2-3 جلسه‌ای با تیم تمرین کند.

درخشان در خصوص اینکه این تیم نمی‌تواند بیشتر از 2 بازیکن خارجی که یکی از آنها باید غیرآسیایی باشد، بگیرد، گفت: طبق قانون AFC ما می‌توانیم 6 بازیکن خارجی داشته باشیم و 4 نفر آنها فرق نمی‌کند از کدام قاره باشند به میدان روند، شاید ما بخواهیم 10 بازیکن خارجی بخریم و پولش را هم داریم. در زمین مسابقه هم 2 به 2 از آنها استفاده کنیم. کسی نباید مانع شود. مگر در لالیگا به رئال می‌گویند چند بازیکن خارجی دارد؟

وی گفت: قانون باید این باشد که در زمین مسابقه در استفاده از بازیکن خارجی محدودیت باشد نه اینکه در لیست تیم‌ها، چرا سازمان لیگ تیم‌ها را محدود می‌کند. این قانون که تیم‌ها باید 4 بازیکن خارجی جذب کنند و یکی از آنها آسیایی باشد باید در زمین مسابقه اجرا شود و نه در لیست تیم‌ها، در واقع این قانون اشتباه است. ما از سازمان لیگ استعلام گرفتیم و گفتند که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان می‌توانند 6 بازیکن خارجی که یکی از آنها آسیایی باشد در لیست خود داشته باشند اما در زمین 4 نفر آنها اجازه بازی دارند، البته یکی از آنها باید آسیایی باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">