پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

این وبلاگ متعلق به همه پرسپولیسی های دو آتیشه است.

پیام های کوتاه

۶۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است


حرکت فرهاد مجیدی را در یک مسابقه بین‌المللی که هیچ رد پایی از استقلال در آن نبود با کدام متر و معیار حرفه‌ای می‌توان سنجید؟

به گزارش فارس، پیش از بازی مشخص بود که اتفاقاتی در دیدار پرسپولیس و الغرافه رخ خواهد داد که کانون این اتفاقات به کسی برنمی‌گشت جز بازیکنان شماره 10 الغرافه.

فرهاد مجیدی که در نیم‌فصل با حرف و حدیث‌های فراوان از استقلال جدا شد، از بد یا خوب روزگار به تیمی رفت که قرار بود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس بازی کند. مجیدی می‌خواست مقابل تیمی بازی کند که سابقه گلزنی به آن را داشت. دیدار دو تیم که در قطر برگزار شد حاشیه خاصی نداشت؛ نه مجیدی چندان پا به توپ شد و نه نیازی بود که شیث رضایی در زمین بدود. مجیدی روز کم فروغی را پشت سر گذاشت و تعویض هم شد و البته هواداران پرسپولیس هم در ورزشگاه نبودند که نیاز باشد مجیدی مچ‌بند آبی بر دست کند.

سه‌شنبه اما 96 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و این شاید بهترین فرصت برای مجیدی بود. در اینکه هواداران پرسپولیس علیه این بازیکن موضع داشتند شکی وجود ندارد اما اتفاقات دیگر هم در این میان رخ داد که همه چیز را مهیای شعارها کرد.

گرم‌ کردن با پیراهن آبی

همراه 3 بازیکن دیگر با پیراهن آبی آمده بود. مچ بند آبی هم به دستش بسته بود. شاید می‌خواست به هواداران پرسپولیس اعلام جنگ کند و شاید هم می‌خواست تعصبش را به تیم سابقش نشان دهد. مجیدی در پایان بازی صحبت نکرد و به همین دلیل هیچ کسی نمی‌داند نیتش چه بود و چرا این کار را کرد.

هواداران پرسپولیس که از قبل نسبت به او موضع داشتند با دیدن این صحنه آتش خشم‌شان برافروخته‌تر شد و علیه شماره 10 الغرافه شعار سر دادند.

بازی که شروع شد مجیدی باز هم مچ بند آبی‌اش را بسته بود اما خیلی‌ها نمی‌دانستند که زیر پیراهنش هم پیراهن آبی پوشیده است. دقیقه 74 همه چیز به اوج خود رسید. مجیدی که پیش از این نشان داده بود توانایی خاصی در محوطه جریمه در انداختن خودش به زمین و گرفتن پنالتی دارد این کار را تکرار کرد اما از بد شانسی‌اش بهترین داور سال 2011 آسیا قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت. روشن ایرماتوف بدون اینکه فریب این صحنه را بخورد کارت زرد دوم را به مجیدی نشان داد و او را اخراج کرد.

مجیدی که گویی منتظر این صحنه بود پیراهنش را درآورد تا آنهایی هم که نمی‌دانستند او پیراهن آبی بر تن کرده متوجه این موضوع شود. این اتفاق شعار تند هواداران پرسپولیس را در بر داشت. حال سؤال این است که چرا مجیدی دست به چنین کاری زده است. برای پاسخگویی به این سؤال بهتر است اتفاقات گذشته را مرور کنیم.

مشکلات خانوادگی یا مشکلات با باشگاه؟

هنوز اتفاقات نیم فصل فراموش نشده است؛ جایی که فرهاد مجیدی تاکید داشت به هر قیمتی که شده از استقلال جدا شود. مقصد او را امارات می‌دانستند آن هم به این خاطر که دخترش "تیام" در آنجا بود و کاپیتان به خاطر مشکلات خانوادگی مجبور بود به امارات برود.

فتح الله زاده در گفت و گویی که با فارس داشت در این باره گفته بود: "مجیدی به من می‌گوید هر وقت توپ جلوی پایم می‌آید تیام نیز جلوی چشمانم است در واقع به جای توپ تیام جلوی چشمانم است."

این گونه بود که با وجود مخالفت مدیر عامل و سرمربی استقلال مجیدی از این تیم جدا شد اما به امارات نرفت و سر از الغرافه درآورد. مدتی بعد مجیدی که چندان اهل مصاحبه نیست در گفت و گو با یک روزنامه قطری مشکلات با باشگاه استقلال را دلیل جدایی‌اش اعلام کرد. او در این مصاحبه حرفی از تیام و مشکلات خانوادگی‌اش نزد تا مشخص شود اتفاقات دیگری جز آنچه که گفته شده بود در جدایی کاپیتان نقش داشت. اگرچه مجیدی بلافاصله تلاش کرد مصاحبه‌‌اش با روزنامه قطری را تکذیب کند اما دیگر کار از کار گذشته بود.

روزها گذشت تا اینکه مجیدی بار دیگر به ورزشگاه آزادی بازگشت. او این بار با پیراهن الغرافه مقابل پرسپولیس قرار گرفته بود در دیداری که علاوه بر رویاویی دو باشگاه جدال نمایندگان ایران و قطر نیز محسوب می‌شد.

در اینکه هواداران پرسپولیس نباید علیه مجیدی شعار می‌دادند هیچ شکی نیست. هیچ کس قبول نمی‌کند هواداران علیه یک نفر چه بازیکن باشد، چه مربی و چه داور شعار دهند اما باید دید چه ارتباطی به این موضوع دامن زده است.

مجیدی با مچ بند آبی و پیراهن آبی وارد زمین شد آن هم در شرایطی که دلیلی برای این کار وجود نداشت. او روبه‌روی استقلال قرار نگرفته بود که بخواهد تعصب و علاقه‌اش را به نمایش بگذارد. چه دلیلی داشت که مجیدی بخواهد هواداران پرسپولیس را اینگونه تحریک کند؟ او پس از اخراجش نیز پیراهنش را در آورد تا پیراهن آبی‌اش را به همه نشان دهد.

سؤال اما این است که این کار تا چه اندازه حرفه‌ای است؟ آیا چنین اتفاقی آن هم در یک بازی آسیایی نشان دهنده تعصب یک بازیکن است؟

آیا هواداران پرسپولیس باعث جدایی مجیدی شدند که او اینگونه می‌خواست انتقام بگیرد و یا تعصبش را نشان دهد؟

چند ساعت پس از این اتفاق مسعود اوزیل با پیراهن رئال مادرید به آلمان می‌رود و در خاک کشورش به بایرن مونیخ گل می‌زند. در ایران اما یک بازیکن ایرانی تمارض می‌کند و پس از اخراج، پیراهن باشگاه رقیب را به هواداران نشان می‌دهد.

مجیدی را بازیکن حرفه‌ای می‌دانیم که به تمرین استراحت، تغدیه و رفتار ورزشی‌اش اهمیت زیادی می‌دهد اما حرکتی که روز گذشته انجام داد با هیچ متر حرفه‌ای قابل سنجش نیست.

در این نکته که خیلی از استقلالی‌ها دوست داشتند مجیدی روز سه‌شنبه گل بزند شکی نیست اما اینکه مجیدی دست به چنین کاری بزند چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ آیا بهتر نبود او پیراهن آبی را به رخ باشگاهی بکشد که از آن جدا شده و با مسئولان آن مشکل پیدا کرده بود؟ آیا مجیدی می‌خواست با این کار جایش را بیشتر در دل استقلالی‌ها باز کند بدون آنکه توجه داشته باشد کارش چه عواقبی می‌تواند به دنبال داشته باشد؟ آیا او به درگیری‌های هواداران پرسپولیس و استقلال در پایان بازی دیروز فکر کرده بود؟

می‌خواستیم این سؤال‌ها را از خودش بپرسیم اما همچون بیشتر اوقات مجیدی مصاحبه نکرد و تنها به خبرنگاران گفت که حرفی برای گفتن ندارد.شاید مجیدی این بار هم در مصاحبه با یک روزنامه قطری خیلی چیزها را افشا کند همانطور که دفعه پیش این کار را انجام داده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۱ ، ۰۸:۴۰
خبرنگار افتخاری پرسپولیس

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: ما به دنبال کسب پیروزی بودیم اما مهم تر از کسب این نتیجه در زمین فوتبال، یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران بر روی سکوها رقم خورد.

می توانستیم در این بازی سه امتیاز مسابقه را کسب کنیم و با قاطعیت صدر جدول را در اختیار داشته باشیم. اگر آن گل را دریافت نمی کردیم همه چیز در بهترین حالت برای هواداران رقم می خورد اما فراموش نکنیم که الغرافه با تمام وجود آمده بود که یک امتیاز بگیرد. قصد داشتیم هوادارانمان در نهایت شادی به خانه هایشان بازگردند اما پرسپولیس هنوز سرنوشت خود را در دست دارد.

وی ادامه داد: ما دنبال کسب پیروزی بودیم اما مهم تر از کسب این نتیجه در زمین فوتبال، یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران بر روی سکوها رقم خورد. در روز وسط هفته ورزشگاه آزادی لبریز از جمعیت شد. این فقط موفقیت فوتبال نبود، نمایش همبستگی همه ایران در مقابل یک رقابت خارجی بود. در این مسابقه از همه قشرها حضور داشتند، از چهره های سیاسی مثل آقایان محسن رضایی و بذرپاش که با نگاه ملی آمدند تا هنرمندانی همچون آقایان احمد نجفی و داود رشیدی که با احساسات مردم همراه شدند و همه اینها جای تقدیر دارد.

مدیر عامل پرسپولیس سپس با اشاره به آنچه در بازی با داماش و روزهای بعد از آن اتفاق افتاد گفت: به عنوان نماینده ایران در مصاف با یک تیم بیگانه انتظار داشتیم از سوی فدراسیون فوتبال مورد حمایت قرار بگیریم اما اتفاقاتی که روی داد متاسفانه برخلاف این بود. دوشنبه که در اردوی تیم حاضر شدم، حس کردم که بازیکنان هنوز تحت تاثیر آن مسائل هستند و با نگرانی از امتیازاتی که در جدول برخی روزنامه ها از پرسپولیس کسر شده بود، صحبت می کردند. این موضوع روی روحیه تیم تاثیر گذاشته بود و این مورد را امروز بین هواداران در ورزشگاه احساس کردم.

سردار رویانیان در پایان تصریح کرد: تماشاگران با عشق به ایران و با غیرت مثال زدنی، مردانه در ورزشگاه حضور پیدا کردند. باید در مقابل شرافت هواداران سر تعظیم فرود بیاوریم. قبل از آغاز بازی با آنها صحبت کردم تا این پیام را بدهم که اخلاق و قانون همیشه سرلوحه کار ماست. بین آنها که بودم کاملا درک می شد که با وجود آن همه شور و هیجان از مسائلی رنج می برند. مسائلی که باعث ناراحتی آنها شده تا اندکی از آن انرژی و نشاط روزهای گذشته کاسته شود. امیدوارم این مسائل بیشتر مورد توجه مسئولان فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. این بازی مساوی شد ولی با رکوردی که توسط تماشاگران پرسپولیس در آسیا بر جای گذاشت، یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران رقم خورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۱ ، ۱۶:۰۶
خبرنگار افتخاری پرسپولیس

نشست خبری سرمربیان تیم های پرسپولیس و سایپا از هفته سی و یکم روز جمعه برگزار می شود.

  • کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار پرسپولیس و سایپا از ساعت 15 روز جمعه اول اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس سازمان لیگ برگزار و طی آن سرمربیان دو تیم در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ می دهند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۱ ، ۱۶:۰۵
خبرنگار افتخاری پرسپولیس

هفته سی و یکم مسابقات لیگ برتر فوتبال از روز جمعه با برگزاری یک بازی آغاز می شود.

  • سرخپوشان پایتخت در این هفته، روز شنبه از ساعت 19 در برابر سایپا صف آرایی می کنند.

    برنامه هفته سی و یکم لیگ برتر بشرح زیر اعلام شد:

    جمعه 1 اردیبهشت

    شهرداری تبریز - صنعت نفت آبادان (ساعت 15)

    شنبه 2 اردیبهشت

    پرسپولیس - سایپا (ساعت 19)

    راه آهن - تراکتورسازی (ساعت 17)

    ملوان انزلی - مس کرمان (ساعت 17)

    مس سرچشمه - فجر سپاسی (ساعت 17)

    صبای قم - نفت تهران (ساعت 17)

    یکشنبه 3 اردیبهشت

    ذوب آهن - داماش گیلان (ساعت 17)

    فولاد خوزستان - سپاهان (ساعت 17)

    شاهین بوشهر - استقلال (ساعت 17).


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۱ ، ۱۶:۰۴
خبرنگار افتخاری پرسپولیس


حمیدرضا علی عسگری مصدومیت قبلی خود را پشت سر گذاشت اما دچار آسیب دیدگی جدیدی شد که در نهایت مانع از حضور او در بازی برابر الغرافه شد.

  • کادر پزشکی در تلاش است که این بازیکن را برای بازی با سایپا که روز شنبه دوم اردیبهشت ماه از هفته سی و یکم رقابت های لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) برگزار می شود، آماده کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۱ ، ۱۶:۰۰
خبرنگار افتخاری پرسپولیس

محمد رویانیان امروز (سه شنبه) برای اولین بار در ورزشگاه آزادی حاضر می شود تا بازی سرخپوشان برابر الغرافه را از نزدیک نظاره گر باشد.

رویانیان پیش از این بازی، پرسپولیس را در بازی با الهلال در ریاض همراهی کرده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۱ ، ۱۵:۱۸
خبرنگار افتخاری پرسپولیس

محمد رویانیان دوشنبه شب همراه با جمشید زارع قائم مقام باشگاه با حضور در هتل آکادمی در جمع سرخپوشان حاضر شد.

  • مدیر عامل سرخپوشان در جریان این حضور، شام را با اعضای تیم صرف کرد و سپس جلسه نیم ساعته ای درباره آخرین وضعیت تیم با مصطفی دنیزلی داشت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۱ ، ۱۵:۱۷
خبرنگار افتخاری پرسپولیس

جلسه هماهنگی بازی پرسپولیس - الغرافه، امروز در سالن اجتماعات سازمان لیگ با حضور کلیه اعضاء برگزار شد.

در این جلسه پیرامون تمام مسایل بازی فردا بحث و تصمیم گیری شد. در ابتدای جلسه، مدیر مسابقات باشگاه الغرافه از میهمان نوازی باشگاه پرسپولیس تشکر کرد و با عبارت «بهتر از خوب» از آن یاد نمود.

طبق بازی های قبلی، دو تیم 90 دقیقه قبل از شروع مسابقه در ورزشگاه حاضر خواهند بود. دروازه بان ها 50 دقیقه  و سایر بازیکنان 45 دقیقه قبل از آغاز بازی برای گرم کردن در زمین حاضر می شوند.

در این جلسه ناظر داوری مسابقه از دو باشگاه خواست به انجام بازی جوانمردانه و احترام کامل به رای داوری توسط بازیکنان، تاکید کنند.

گفتنی است؛ در این نشست همچنین در خصوص مصاحبه بعد از بازی مقرر گردید، در پایان مسابقه، بازیکنان دو تیم مجبور به انجام مصاحبه نیستند ولی درخواست شد که به مصاحبه های کوتاه پاسخ مثبت دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۱ ، ۱۵:۱۵
خبرنگار افتخاری پرسپولیس

مدافع پرسپولیس گفت: اگر فکر کنیم الغرافه یک تیم ضعیف است، خودمان را تضعیف کرده ایم. امیدوارم کمیته استیناف هم در آستانه این بازی به شرایط روحی و روانی بهتر برای نماینده ایران کمک کند.

نباید در باد بازی قبلی با الغرافه بخوابیم. در آن بازی شرایط خاصی پیش آمد شاید به خاطر اطمینان کاذب حریف و شاید به دلیل هوشیاری بچه های ما بود که توانستیم در همان ابتدا با زدن دو گل در ده دقیقه اول سرنوشت بازی را به دست بگیریم. بعد هم گل سوم را زدیم و امکان زدن گل های چهارم و پنجم را هم داشتیم.

وی افزود: حالا باید مراقب باشیم همین اتفاقات وارونه اتفاق نیفتد. اگر فکر کنیم به خاطر آن پیروزی که داشتیم با حریف ضعیفی روبرو هستیم در واقع خودمان را تضعیف کرده ایم و کسب سه امتیاز را به خطر انداخته ایم. در حالی که ما باید حتما تیم اول گروه بشویم.

نصرتی درباره اینکه آیا مجیدی با شرایط مشابه بازی رفت، روبرو خواهد شد و اینکه برخورد استقلالی ها را چگونه پیش بینی می کند، ادامه داد: مجیدی یکی از بازیکنان خوب است ولی آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که تیم حریف گل نزند و فرقی نمی کند که کدام مهاجم دنبال این مساله باشد.

مدافع پرسپولیس ادامه داد: از سوی دیگر باید بگویم هواداران فوتبال ما فهیم هستند و عرق ملی خودشان را دارند، بویژه حالا که علی پروین و هواداران پرسپولیس در بازی های استقلال برای حمایت آنها به ورزشگاه رفتند. البته من فکر می کنم هواداران پرسپولیس همه را غافلگیر کنند. ضمن اینکه اگر بازی به جای ساعت 17 وسط هفته، در روز تعطیل بود، بدون شک صد هزار نفر پرسپولیسی در ورزشگاه حاضر می شدند.

نصرتی در پایان در ارتباط با ارجاع پرونده بازی با داماش به کمیته استیناف هم گفت: همه می دانیم بازی هایی به مراتب بدتر در همین لیگ اتفاق افتاده است. امیدواریم در آستانه بازی آسیایی کمیته استیناف به ایجاد شرایط روحی و روانی خوب بازی نماینده ایران کمک کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۱ ، ۱۵:۱۳
خبرنگار افتخاری پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس امروز(سه شنبه) با لباس های مشکی به مصاف تیم الغرافه می رود.

نماینده فوتبال ایران در اولین دیدار از مرحله رفت مسابقات گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز (سه شنبه) در حالی برابر تیم الغرافه قطر صف آرایی می کند که این تیم با لباس های سرتا پا مشکی به میدان می رود. همچنین تیم الغرافه با پیراهن زرد، شورت آبی و جوراب سفید به زمین خواهد رفت.

گفتنی است؛ تیم پرسپولیس در دیدار رفت، حریف خود را با نتیجه 3 بر صفر در قطر مغلوب کرده بود. ضمن اینکه این دیدار از ساعت 17 در ورزشگاه ازادی برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۱ ، ۱۵:۱۲
خبرنگار افتخاری پرسپولیس