پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

این وبلاگ متعلق به همه پرسپولیسی های دو آتیشه است.

پیام های کوتاه

مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور فردا یکشنبه با برگزاری یک دیدار به پایان می‌رسد، دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در اهواز بین دو مدعی قهرمانی لیگ برتر یعنی فولادخوزستان و پرسپولیس تهران که برنده آن بازی رقیب تراکتورسازی در مرحله نیمه نهایی این رقابتها خواهد شد.

اپیزود اول: رسیدن به آرامش
پرسپولیس از نظر نتیجه‌گیری در وضعیت بحرانی قرار دارد، چهار هفته است طعم پیروزی را نچشیده و اگر روز یکشنبه نفت مقابل مس امتیاز بگیرد، به رده چهارم سقوط خواهد کرد. اختلاف امتیازی با استقلال هم شانس این تیم را برای قهرمانی در لیگ برتر به حداقل رسانده است. محمد رویانیان هم از مدیرعاملی باشگاه استعفا کرده و علی پروین به عنوان سرپرست این باشگاه انتخاب شده است. مشکلات مالی نیز همچنان وجود دارد و همه این مسائل بیانگر آن است که پرسپولیس از نظر فنی و مدیریتی در بحران قرار دارد.

بیش از همه علی دایی تحت فشار ناکامی‌های اخیر پرسپولیس است. او اگر نتواند با این تیم و نفراتی که در اختیار دارد، در این فصل جامی بگیرد، توانایی فنی‌اش بیش از پیش مورد انتقاد کارشناسان و اهالی فوتبال قرار می‌گیرد، پس این مربی از تمام توان خود و کادرفنی‌اش برای کسب قهرمانی در این جام سود خواهد برد. البته رویارویی با فولاد، سپس بازی با تراکتورسازی و شاید رقابت با استقلال در دیدار نهایی، بیانگر راه سخت این تیم در رسیدن به قهرمانی در این جام است.

حال اگر تیم دایی در بازی مهم اهواز به پیروزی برسد، شاید ورق برایش به بهترین شکل برگردد و بتواند در بازی‌های پایانی لیگ امتیازات از دست رفته را جبران کند و شانس خود را برای قهرمانی در یکی از رقابت لیگ و جام حذفی افزایش دهد. قطعا قهرمانی در جام حذفی با پشت سرگذاشتن فولاد، تراکتورسازی و شاید استقلال، یک افتخار فراموش نشدنی برای دایی و تیمش خواهد بود و او را از فرش به عرش باز می‌گرداند.

 اپیزود دوم: گرفتن انتقام
بحران پرسپولیس از شکست در اهواز در هفته بیست و دوم لیگ آغاز شد، باختی که ماحصل یک اتفاق پرحاشیه بود. در دقیقه 88 بازی توپ به دست آرش افشین برخورد کرد و مقابل پای این مهاجم جوان فولاد قرار گرفت. او هم با یک شوت دروازه پرسپولیس را باز کرد، گلی که زمینه ساز باخت پرسپولیس پیش از دربی و سقوط این تیم به رده سوم شد.

حالا پرسپولیسی‌ها با هدف جبران آن شکست و صعودی ارزشمند به نیمه نهایی جام حذفی به اهواز سفر می‌کرد. بردی که دو فصل پیش در یک مرحله بالاتر، یعنی نیمه نهایی جام حذفی بدست آمد و پرسپولیس به فینال صعود کرد و دومین قهرمانی متوالی‌‎اش در جام حذفی را با هدایت علی دایی بدست آورد. حال باید دید تیم امروز دایی هم می‌تواند با عبور از سد مستحکم فولاد به نیمه نهایی رسیده و آرامش را دوباره به اردوی این تیم پرطرفدار باز گرداند.

اپیزود سوم: آسیایی شدن
در بدبینانه‌ترین حالت باید گفت شاید فولاد و یا پرسپولیس نتوانند از لیگ به آسیا برسند. آنها در لیگ 6 بازی سخت پیش رو دارند اما در جام حذفی هرچند 3 بازی دشوار را باید برگزار کنند اما راه آسیایی شدن نزدیک‌تر و آسان‌تر از لیگ است. البته موفقیت در این بازی تیم پیروز را برای موفقیت در ادامه مسابقات لیگ هم کمک می‌کند، پس هر دو تیم نمی‌خواهند در این بازی شکست خورده و از صعود به مرحله بعدی مسابقات باز مانند.

اپیزود چهارم: جامی برای اهواز
آخرین قهرمانی یک تیم اهواز در جام حذفی به سال 68-1367 باز می‌گردد، روزگاری که شاهین اهواز با پیروزی برابر ملوان به عنوان قهرمانی دست یافت. در سال 72-1373 هم جنوب اهواز به فینال جام حذفی رسید اما با شکست مقابل سایپا از رسیدن به قهرمانی باز مانند. در لیگ هم آخرین قهرمانی اهوازی‌ها به چهارمین دوره لیگ باز می‌گردد، یعنی 8 دوره قبل و استقلال اهواز هم در لیگ ششم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

حالا فولاد خوزستان در این فصل با هدایت حسین فرکی قصد دارد ناکامی‌های تیم‌های اهوازی در رسیدن به جام قهرمانی را جبران کند. این تیم که امروز صدرنشین موقت لیگ برتر است، اگر بتواند در فاصله 15 روز مجددا پرسپولیس را در خانه شکست دهد، هم یک گام بلند برای رسیدن به قهرمانی در جام حذفی برمی‌دارد و هم با روحیه بالاتر، در ادامه مسابقات لیگ به میدان می‌رود.

برنامه آخرین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
* فولادخوزستان - پرسپولیس، ساعت 16:45، ورزشگاه غدیر اهواز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">