پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

این وبلاگ متعلق به همه پرسپولیسی های دو آتیشه است.

پیام های کوتاه

همه افتخارات حریف آسیایی پرسپولیس در تاریخ 85 ساله اش

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۴:۲۷ ب.ظ

همین 45 قهرمانی رسمی خودش حکایتی است از بزرگی الاتحاد در سال‌های رفته‌ای که حالا دیگر به تاریخ گره خورده.
به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ برای معرفی ستاره‌هایی که پیش از این پیراهن تیم فوتبال الاتحاد عربستان را به تن داشته‌اند، باید به نقطه نقطه جهان فوتبال سر بزنیم.
از خود عربستان که معروف‌ترین ملی‌پوشانش یعنی محمد نور، حمد المنتشری، عبدوعاتف، مناف ابوصغیر، نایف حزازی، سعد کریری، رضا توکار و خالد مسعد برای الاتحاد بازی می‌کرده و بعضی‌های‌شان هنوز هستند گرفته تا برزیل که «به‌به‌تو»ی نام‌آشنا را به این تیم هدیه داده بود. عبدالمالک زیایار، حشام ابوچرانه، الحسن کیتا و محمد کالون آفریقایی، جوزف دزیره جاب کامرونی و تیتی کامارا از مالی هم دیگر بازیکنانی هستند که پیش‌تر برای الاتحاد بازی کرده‌اند.

 دونادونی هم روزگاری بازیکن همین تیم بوده، درست مثل راب ویتچه هلندی یا خارد بورگتی که در جام جهانی 2006 با پیراهن تیم ملی مکزیک به ایران گل زد. تیجانی بابانگیدای نیجریه‌ای هم دیگر بازیکن اسم و رسم‌داری است که در سال‌های پیش از این پیراهن راه راه زرد و مشکی الاتحاد را بر تنش دیده بودیم و حالا جای خود را داده به یک مشت خارجی بی نام و نشان. حتی در سال 2006 قرار بود لوییس فیگوی پرتغالی بعد از پایان قراردادش با اینتر ناسیوناله راهی جده شود برای بازی در الاتحاد که البته پشیمان شد و به جای اینکه تجربه حضور در فوتبال آسیا را به جان بخرد قراردادش را با اینتر ناسیوناله تمدید کرد.
اگرچه نه به اندازه پرسپولیس پرطرفدار، اما الاتحاد 85 ساله قدیمی‌ترین تیم است در فوتبال عربستان؛ صاحب بهترین عملکرد در فصل جاری لیگ قهرمانان و «ببرها» لقبی که در همه این 85 سال بر پیشانی الاتحاد بوده. برای تماشای روزهای اوج الاتحاد اما باید برگردیم به سال‌های دهه 90 میلادی و 5 سال نخست قرن حاضر؛ جایی که این تیم بیش از نیمی از قهرمانی‌های تاریخ خود را تجربه کرده و بزرگترین این افتخارها دو قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیاست در دو فصل پشت سر هم؛ 2004 و 2005.
بعد از همین آخرین قهرمانی قاره بود که الاتحاد در جام باشگاه‌های جهان به میدان رفت و البته هنوز پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها است؛ با دو قهرمانی. فوتبال شاید بیشترین تمرکز را از باشگاه‌نشین‌های الاتحاد گرفته اما تیم‌های بسکتبال، واترپلو، تنیس روی میز، والیبال و شنای این باشگاه هم به همان اندازه فعال هستند و صاحب 661 مقام رسمی.
با این همه، الاتحاد بیش از هر چیز به افتخارهای خاک خورده‌اش می‌بالد و هشت میلیون هواداری که تیم فوتبالش دارد. هوادارانی که تعدادشان به واقع یک‌پنجم طرفداران پرسپولیس هم نیست و با حمایت همان‌ها، قرار است ببرهای زرد و مشکی‌پوش جده به صف شوند برای نبرد با شیرهای سرخ آسیا.
مهر 45 قهرمانی بر کارنامه الاتحاد
همین 45 قهرمانی رسمی خودش حکایتی است از بزرگی الاتحاد در سال‌های رفته‌ای که حالا دیگر به تاریخ گره خورده. نخستین قهرمانی را این تیم درست 6 سال بعد از تاسیس تجربه کرد؛ در رقابت‌های منطقه‌ای عربستان و این قهرمانی، سه بار دیگر هم برایش تکرار شد.
چشمگیرترین این قهرمانی‌ها اما همان‌هایی است که تیم زردپوش جده در لیگ قهرمانان قاره‌ مال خود کرده و یک نایب قهرمانی در فصل 2009 همین رقابت‌ها.
برنده جام در جام 1999 آسیا هم همین الاتحاد بود که قهرمانی در لیگ برتر عربستان را 8 بار تجربه کرده و نایب قهرمانی‌اش را 7 بار. در جام پادشاهی عربستان، سهم الاتحاد از قهرمانی 6 تا بوده و از مقام دومی، 4 بار که با نایب قهرمانی‌های ببرها در جام ولیعهد برابری می‌کند اما در همین تورنمنت، الاتحاد یک بار بیشتر از جام پادشاهی قهرمان شده است.
سه قهرمانی و سه نایب قهرمانی در جام فدراسیون عربستان و همین تعداد نایب قهرمانی و یک قهرمانی در جام قهرمانان این کشور دیگر مقام‌هایی است که به نام الاتحاد نوشته شده.
تیم پرطرفدار جده در جام باشگاه‌های خلیج فارس هم یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی دارد و جام قهرمانی لیگ قهرمانان عرب هم یک بار به الاتحاد رسیده اما مدال نقره‌اش دو بار. در سوپرکاپ عربستان – مصر هم الاتحاد دو بار قهرمانی و یک نایب قهرمانی را تجربه کرده است؛ به علاوه 9 قهرمانی داخلی دیگر در رقابت‌های فوتبال عربستان.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۳۱
خبرنگار افتخاری پرسپولیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">