پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

آخرین اخبار پرسپولیس

پرسپولیس

این وبلاگ متعلق به همه پرسپولیسی های دو آتیشه است.

پیام های کوتاه

 یکی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال ایران معتقد است عملکرد پرسپولیس و استقلال در داربی 77 توهین به مردم بود و بازنده آن تماشاگرانی بودند که به استادیوم رفتند یا از تلویزیون بازی را دیدند!

امیر حاج رضایی با انتقاد از داربی 77 در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: دو تیم پرسپولیس و استقلال که به مدینه فاضله رسیدند و به یکدیگر نباختند اما بازنده بازی دیروز تماشاگران بودند چه آنهایی که به استادیوم رفته بودند و چه آنهایی که از طریق تلویزیون این مسابقه را می‌دیدند.

** در ایران فلسفه "احترام به تماشاگر" وجود ندارد

وی افزود: در مبانی فوتبال فلسفه‌ای تحت عنوان "احترام به تماشاگر" وجود دارد که طبق آن و حتی بر اساس مبانی اخلاقی، نوع یک بازی باید به گونه‌ای باشد که تماشاگران از آن لذت ببرند. هم تماشاگرانی که به استادیوم رفته و هم تماشاگرانی که از طریق تلویزیون بازی را می‌بینند. متاسفانه این قضیه در ایران وجود ندارد.

** از دهه 40 تاکنون میان پرسپولیس و استقلال تنش وجود دارد

این کارشناس فوتبال ادامه داد: در رسانه‌ها و در روزها و هفته‌های گذشته می‌دیدیم عوامل دو تیم با ادبیاتی نامناسب با هم برخورد می‌کردند که نشان از تنش زیاد میان آنها بود. این تنش‌ها مربوط به دوره جدید نیست. از دهه چهل تاکنون شاهد چنین تنش‌هایی در هر مقطع هستیم و فقط نوع آن تغییر می‌کند.

** نوع بازی دیروز توهین به مردم بود

حاج رضایی با بیان این که هزینه‌های میلیاردی بستن این دو تیم را مردم تامین می‌کنند اما رضایتشان تامین نمی‌شود، گفت: این سوال در ذهن تماشاگران ایجاد می‌شود که میلیاردها تومان پول در زمین حضور دارد و این بازیکنان و مربیان با ارقام نجومی، مسئولیت گرفته‌اند؛ پول‌آنها از کجا پرداخت شده است؟ پاسخش بیت‌المال و جیب مردم است! اما از این پول چیزی عاید مردم نمی‌شود. از نظر من نوع بازی دیروز توهین به مردم بود.

** در ایران دیدن فوتبال زیبا در داربی از مردم دریغ شده!

وی با اشاره به تساوی بدون گل داربی، گفت: این سومین تساوی بدون گل پی در پی پرسپولیس و استقلال بود. البته مساله من نتیجه‌ مساوی آن هم تساوی بدون گل نیست، بحث من کیفیت و نوع مسابقه است. بارها بازی‌های صفر بر صفر در اروپا دیده‌ایم که فوق‌العاده‌ جذاب، تهاجمی و زیبا بودند. مردم از وقتی که برای دیدن آنها گذاشتند، پشیمان نشدند. اما متاسفانه در ایران دیدن فوتبال زیبا در داربی از مردم و هواداران این دو تیم دریغ شده و برخی تابوها برای آنها هنوز شکسته نشده است.

** چرا احتمال داربی در جام حذفی فقط در فینال است؟!

حاج رضایی تاکید کرد: قرعه کشی‌های لیگ و جام حذفی سالم است، اما برای مردم این سوال به وجود می‌آید که چرا در جام حذفی، استقلال و پرسپولیس باید در فینال با هم برخورد کنند؟! چرا هیچ وقت نباید این دو تیم مثلا در هفته‌های دوم و سوم با هم بازی کنند؟ نباید نباختن در داربی تبدیل به امید و آرزو شود. اگر چه مقایسه این داربی با داربی‌های بزرگ دنیا از بیخ و بن غلط است اما بالاخره یک چیزهایی باید از آن داربی‌ها یاد گرفت.

** مردی خطاب به حاج‌رضایی: جواب بچه‌هایم را چه بدهم؟

به گزارش ایسنا، در این لحظه از گفت و گوی تلفنی با حاج رضایی، مردی که ظاهرا کنار اتومبیل او آمده بود، خطاب به او گفت: " آقای حاج رضایی یک کاری کنید! یک مقدار به این دو تیم‌ بتوپید! من جواب بچه‌هایم را چه بدهم؟ آنها واقعا اعتراض می‌کنند. "

** بازیکنان با راه‌ رفتن‌شان در زمین انگار سر مردم منت می‌گذارند!

حاج رضایی در اینجا خطاب به خبرنگار ایسنا، گفت: می‌بینید؟! همه معترض‌ هستند! اگر من به زعم برخی‌ها کارشناس نیستم یا مغرضانه کارشناسی می‌کنم، مردم که دیگر مغرض نیستند! آنها می‌بینند این دو تیم از بیشترین رانتها، بهترین امکانات رفاهی و بالاترین پول‌ها آن هم در این اوضاع اقتصادی مملکت بهره می برند، اما هنگامی که در زمین هستند با راه رفتن‌شان انگار بر سر این مردم منت می‌گذارند!

** استرس زیاد بازیکنان، اندیشه‌های تاکتیکی مربیان را ذوب می‌کند

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان مربیان دو تیم که طراحی تاکتیک‌ها وظیفه آنهاست را مقصر اصلی دانست، تصریح کرد: این که به بازیکنان توصیه‌هایی شده یا نشده دیدگاه دیگری است اما از نظر من کادر فنی، بازیکنان و ... هیچ کدام نمی‌خواهند به یکدیگر ببازند. در چنین شرایطی بازیکنان با استرس زیادی در زمین حاضر شده و این وضعیت منجر به ذوب شدن تمام اندیشه‌های تاکتیکی شده و جایی برای بروز آنها وجود ندارد. شرایط پیش از هر بازی اصول و مراحلی دارد. اصل یا مرحله اول تحلیل تاکتیکی حریف و آنالیز نوع بازی آن تیم است. مرحله دوم طراحی و مهندسی مسابقه با اشراف به نقاط ضعف و قوت هر دو تیم است که ما از هر دو اصل بی‌خبر هستیم. اما مرحله سوم اجراست که ما در اجرا چیزی از هر دو تیم ندیدیم.

** یکی از راه‌حل‌های این مشکل برگزاری بازی بیشتر میان دو تیم است

وی در واکنش به این که وقتی بازیکنان دو تیم تقریبا از اواسط نیمه دوم بیشتر به زیر توپ می‌زدند یعنی هیچ برنامه و طرحی برای حمله نداشتند، به ایسنا گفت: دقیقا همین است که از مساوی راضی هستند و فقط دوست دارند به حریفشان نبازند.

حاج رضایی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای برون رفت از چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنید؟ اظهار کرد: مهم‌ترین و شاید تنهاترین راه حل این مساله برگزاری بازی بیشتر میان دو تیم است. در برنامه‌ریزی‌ها باید یکسری تابوها را بشکنیم. اول این که قرعه کشی لیگ به گونه‌ای انجام شود که احتمال برخورد دو تیم در هر هفته‌ای وجود داشته باشد. یا اینکه در جام حذفی احتمال برگزاری داربی تنها در فینال نباشد. مگر چند شکست پی در پی پرسپولیس از استقلال، مشکلی را به وجود آورد؟ مگر پیروزی دراماتیک پرسپولیس در آن مسابقه سه بر دو، وضع بدی ایجاد کرد؟ طبیعی است هواداران هر دو تیم در صورت باخت ناراحت و با پیروزی تیم‌هایشان خوشحال می‌شوند؛ اینهاست که فوتبال را زیبا و جذاب می‌کند اما الان هیچ کسی از داربی لذت نمی‌برد.

** دنیا تلاش می‌کند داربی‌ها جذاب شود اما در ایران تلاش می‌کنیم بسته شود!

وی افزود: دیروز بنا به دلایلی مجبور بودم مقابل تلویزیون بنشینم و بازی را ببیینم چون با این فوتبال کار دارم. پیش از این در سال‌های گذشته مهمانی‌هایی قبل از داربی با حضور بازیکنان هر دو تیم گرفته می‌شد تا زهر مسابقه گرفته شود یا در بازی‌های گروهی، این دو تیم همیشه سرگروه بودند و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بود که حتی‌الامکان کمترین بازی بین آنها انجام شود. تمام دنیا تلاش می‌کنند تا فوتبال و داربی‌ها جذاب‌تر شود، اما ما تلاش کردیم تا فضای آن بسته‌تر شود!

** سوال‌ها و ابهام‌های مردم جز با شکستن تابوها از بین نمی‌رود

حاج رضایی در واکنش به این که اما این تفاسیر ممکن است این شائبه را ایجاد کند که مربیان و بازیکنان دو تیم چندان مقصر نیستند و این شرایط است که چنین عملکردی را در داربی به آنها تحمیل کرده، به ایسنا گفت: عوامل مختلفی در ایجاد چنین بازی‌هایی دخیل هستند. من در شرایطی نیستم که بخواهم مستند صحبت کنم اما همان طور که گفتم سوال‌ها و ابهام‌هایی که در اذهان مردم و هواداران مطرح است، جز با شکستن انواع تابوها از بین نمی‌رود. در گذشته تابوی داوری را در داربی شکستیم و در آینده هم می‌توانیم تابوهای دیگر را بشکنیم. هیچ اشکالی ندارد که این دو تیم به هم ببازند. گاهی اوقات یک تیم بالای جدولی به یک تیم پایین جدولی می‌بازد، هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید. نهایتا این تابوها و مشکلات که مردم را آزار می‌دهد باید از بین برود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">